Followers

Thursday 17 February 2011

BILA DIRI DISAYANGI

Terdengar bisikan mesra

Kalimah keramat bermentara

Bermulanya siang berakhir malam ku

Tak akan ku jemu menyebut namamu

Tiada batasan waktu

Tiada tempat mu tertentu

Di gunung di lembah, di darat, di air

Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan

Kasih merubah takdir

( korus )

Bila ku sedari diri disayangi

Langkah kaki ini semakin berani

Bila terkeliru ku ucap namamu, terasa diriku

Kembali dipandu

Engkau pertama, tiada akhirnya

Aku dalam kegelapan engkaulah cahaya

Izinkanlah aku menumpang di sini

Di bawah naungan kasih dan sayang mu

Ku berserah diri

Lagu yang mempunyai maksud yang tersirat dan tersurat. Dan lagu ini juga menjadi penguat saya. Bila saya rasa putus asa, saya akan ingat lirik ni.
'Apabila kita berada di dalam kegelapan atau kesusahan, berserahlah hanya kepada Allah. Walaupun di mana kita berada ingatlah Dia sentiasa ada'.

No comments:

Post a Comment