Followers

Friday 22 October 2010

LAGI DARI AINI...

Perkembangan demi perkembangan Aini tunjukkan. Hari ni, dia dah pandai berebut toys dengan adiknya. Aini bawa banyak toys, so tak de la belikan untuk 'Alim. Kira syer la sesama. Aini ada beberapa favourite toys. Bola tu ada loceng dalamnya, mmg dia excited klu orang baling kat dia. Dia punya menjerit sampai nak pecah gegendang telinga. Mak cik dia belikan. Yang paling dia sayang adalah zirafah tu. Igor namanya. Kemana pergi mesti bawa. Pernah gantikan dengan zirafah lain, tak nak nyer. Nak gak yang dah lusuh tu. Ini pun mak cik dia belikan. Boleh dikatakan semua toys aini, makcik dia yang belikan. Dan yang berebut dengan 'alim, pedang tu. Biladi goyang ada bunyi nlampu. Itu yang dia suka kot.
So tghr tadi tengah bagi Aini makan, saya ambil la salah satu toys dia ( pedang bermuzik)dan bagi kat adiknya yang tengah meniarap. Tetiba dia menangis sambil kibas-kibas tangan n tak nak makan. Ingat kan kenapa. So, saya pun ambil la pedang tu dari 'Alim n bagi kat dia. Secara automatik, terus senyap. Padahal pada dia dah ada 'Soft Singing Radio'. N terus sambung makan sambil menggoyang-goyang kan pedangnya. Saya n maid ketawa gembira. Petangnya saya wat pulak kat depan ayahnya, n dia wat reaksi yg sama. Kami ketawa gumbira. Alhamdulillah, kami mengucap syukur.

Dan satu lagi yang membanggakan saya ialah Aini sudah pandai membalas ( memukul ) balik. Aini memang susah sikit pakai baju lepas mandi. So cam biasa, dia akan menangis bila pakai baju, so saya pun marah dia. 'Aini, berpa kali ibu kata, pakai baju x nak menangis. Tak elok (masa tu dah siap). Nak tau dia wat aper? Dia duduk kat depan saya, tangan mengibas-ngibas kena tangan saya sambil menangis. So, saya pun kata 'oo, dah pandai lawan ibunyer'. Lagi dipukulnya tangan saya. Ianya disaksikan oleh maid. Kami senyum kegembiraan. Diceritakan pada ayahnya. Sekali lagi kami mengucap syukur, Alhamdulillah.

Sekurang-kurangnya sudah ada respond dari Aini. Tak dapat ku gambarkan perasaanku saat itu. Hanya Allah saja yang tahu. Ya Allah, aku bersyukur padaMu, Ya Allah. Aku memohon dariMu jua, Engkau sembuhkan lah anakku Aini, agar dapat dia berjalan dan bercakap agar dapat dia bermain seperti kanak-kanak seusianya, Ya Allah. Kasihanilah dia, Ya Allah. Hanya padaMu aku memohon. Amin.

2 comments: