Followers

Thursday 13 January 2011

ALHAMDULILLAH

ALHAMDULILLAH.... Hanya itu yang termampu untuk saya ucapkan pagi tadi.

Setelah setahun tak jumpa doctor rehab, pagi tadi bermula sesi tersebut dan akan diikuti dengan fisio dan OT di PPUM. Maklum la dah setahun tak jumpa doktor, so pagi tadi berbagai pertanya yg ditanyakan. Dansemuanya dapat dijawab dengan jayanya...hehehehe macam jawab soalan periksa plak.

Sebenarnya saya dan suami sangat hepi apabila doktor kata chance utk Ainie berjalan amat tinggi setelah beberpa 'ujian' yang dijalan kat doktor seperti hanya memegang punggung. Samaada Ainie boleh berdiri atau tidak, n jawapannya ya. Dipegang dengan menggunakan dua jari pun Ainie masih boleh berdiri dengan jayanya. Tapi apabila dilepaskan, Ainie nak terjatuh. Sebab masih tak dapat balance kan diri. Lagi pulak kaki Ainie tak betul menapak cam kita. Dan yang amat membanggakan kami ialah apbila doktor tu pegang tangan dia, n diminta melangkah, dengan senyumannya Ainie melangkah 3 tapak dengan mudah. Seolah2 dah pandai berjalan. Ish2..anak ibu ni bijak betul la, bila doktor suruh berjalan, melangkah dengan baik. Siap ditepuknya tangan doktor tu sambil ketawa riang. Tapi kat rumah, ibu suruh berjalan,siap dikeraskan kaki sambil menangis lagi. Anak, anak.. Manja mungkin. Itu sebab la ibu nak juga anta Ainie ke PDK yang mana2 sesuai. Insya allah sabtu ni kita g PDK Selayang, tgk cam maner.

JAdinya, mulai 10hb Feb 2011 bermula sesi fisio dan OT Ainie di PPUM. Ya Allah, Semoga ada banyak perkembangan dan perubahan untuk Ainie pada tahun 2011 ini. Permudahkan lah segala-galanya. Amin

5 comments:

  1. Amin..makbulkanlah doa seorang ibu ini Ya Allah.

    Jue..teruskan sesi fisio dan OT untuk ainie selain latihan kerap di rumah.Insyaallah ainie boleh berjalan suatu hari nanti.dulu aisya hanya terbaring selama 1tahun lebih (tanpa meniarap dan merangkak)kini alhamdulillah dia dah hampir nak berjalan.Yang penting usaha berterusan, doa dan tawakal.

    ReplyDelete
  2. Jue..samalah Ainie dgn Humaira...memang boleh melangkah jika dipimpin tp kadang2 sifat 'M' die tu bile dtg,jgn hrpla nk wat...taunyer nak naik Tolly Car pastu kais ngan kaki kiri meluncurlah laju dr depan ke bilik..itulah yg membantunya bergerak dr 1 tmpat ke tempat lain selain bergerak secara melutut...kdg2 geram tgk anak sy ni...sabar jer la...:-)

    ReplyDelete
  3. alhamdulilah auntie doa aini sihat selalu ye.. cepat2 boleh berjalan nanti boleh main dgn amana & arief..

    ReplyDelete
  4. ayu : iyer? ya allah best nya saya dengar..saya akan cuba wat cam yg ayu cakap kan tu..ni yg berkobar2 ni..

    yana : memang pun, tp kdg2 saya bising gak kat dia, tp kdg2 tu dia faham klu ibu dia bising, n melangkah la jugak..

    ila : tq auntie, insya allah..ainie tak sabar n main dgn amana n arief ni..

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah syukur...all d best ye:-)

    ReplyDelete