Followers

Thursday 9 December 2010

Ubat CaCiNg

Salam kawan-kawan. Saya nak tanya sekiranya anda tau, sesuai tak kalau saya nak kasi Ainie ubat cacing. Sebab seingat saya, saya tak pernah bagi lagi kat dia. Saya teringat pun sebab maid tanya saya Ainie ada cacing sebab asyik berjaga malam. Ada la dalam 2, 3 kali, tak tentu juga. Sebab mengikut kata dia, sesetengah budak ada yang kerap jaga malam kalau ada cacing. Lagi pun Ainie asyik seluk tangan dalam pampers. Gatal ke buntut dia? Agak ada cacing kot sebab
saya dengar, buntut bole terasa gatal bila ada cacing.
So, memandangkan saya dirantau orang, saya nak minta pendapat anda semua. Adakah perlu saya bagi Ainie ubat cacing sekarang ( beli di sini) atau tunggu balik Shah Alam (20hb Dis)? Pendapat anda amat saya hargai. Terima Kasih semua.

5 comments:

  1. Anak saya start ambil ubat cacing selepas umurnya setahun x silap saya setiap enam bulan dan ada dosnya mengikut umur. Kalau dah start asyik bangun malam tu saya rasa elok bagi segera...jangan ditangguhkan...

    ReplyDelete
  2. bagi saja.tak tunggu balik m'sia pun takpa.

    ReplyDelete
  3. hurm..dulu mmg ada terfikir nak bagi.Tapi doc kata tak perlu sebab nabila tak main tanah. hurm..payah gak klu ada yang kata gitu. bagi ina tak salah klu nak bagi. Untuk pelindungan bukan?

    ReplyDelete
  4. tq semua..insya allah saya akan bg secepat yg mungkin sbb ainie pun dah start berembun pagi..

    ReplyDelete
  5. kalau makan pon tak ada selera atau makan banyak tapi tak mau gemuk maka boleh cuba albendazole..ubat cacing..sebab cacing dah makan nutrien kita

    ReplyDelete