Followers

Friday 30 September 2011

My Hero







Saya asyik bercerita mengenai Ainie dan diri sendiri jer, hampir terlupa plak nak citerkan mengenai 'Hero Malaya' saya ni. Umurnya dah 1 tahun 4 bulan. Dia punya aktif jgn cakap la. Sampai naik darah dibuatnya. Pinggan mangkuk n periuk belanga dah ada tukar kemas. Agaknya ibu susun tak kemas kot. Dikemasnya semula. Stok2 makanan dalam kabinet tu usah cakap la, keluar masuk, keluar masuk sampaikan pintunya dah jd arwah dah.
Sekarang ni dapat peel baru, suka menyorokan apa jer barang bawah almari, katil, pantang nampak lubang yang terbuka, hbs dimasukkan semua barang.

Dan paling menaikkan darah ibunya ni, bila dia selalu mangacau ayong nye main. Apa aje yg ayong pegang akan dirampasnya dan pernah sekali saya tampar kakinya. Ada ke patut, ayongnya tengah main botol air mineral, dia boleh datang n sepak botol tu bawah meja. Dia ketawa, ayong nya menangis. Adoi anak2.

Saya ppening sikit dengan hero sorang ni bukan apa, saya tak boleh hilang dipandangan matanya, sampaikan nak ambik air minum pun dia blh menangis. Dah pening kepala, tak tau nak wat cam ner. Kiranya saya mmg tak boleh bergerak langsung, klu nak bergerak kena bawa dia sekali. Sebab tu la banyak benda yang tertangguh. Apa yang dirancang semua kena hold dulu. "Kita merancang, Allah jua yang menentukannya"

No comments:

Post a Comment