Followers

Tuesday 10 August 2010

ORANG BARU (NO. 2)

Ermm...memandangkan ainie sudah pandai berkawan, so kami merancang utk mencarikannya kawan. Senang cerita adik la. Diawal kehamilan anak kedua, alahan agak teruk berbanding yang 1st. Kurang makan dan badan sengal2. Tetapi masuk trimester kedua, selera makan ku bertambah, terutama sekali makanan yang manis, coklat. Sehinggakan aku kena minum air glukos... Ohh, memang menyeksakan.. So lagi 4 hari nak chekc up, coklat aku elakkan, tapi bila dah balik check up, coklat lah yang akan aku makan dulu. Nikamat sungguh. Tambahan pila coklat memang tak putus2 ada dalam fridge..

Minggu berganti bulan dan hari sepatutnya aku bersalin pun tiba. Ermmm...kelahiran kali ni agak banyak dugaan. Hari aku masuk hospital, anak sulung demam. Sakit bersalin pun lain macam. sampai kena vacuum. Tiga jam pas tu boleh pengsan plak. NAsib baik mak turun dari kampung. So hb jaga anak kat rumah, mak jaga aku kat hospital.

Nak dijadikan cerita, sehari lepas aku bersalin hb plak demam panas. Aku berpantang di kampung. BAlik kampung plak, hb kebah, mak plak demam panas. Ohh...itulah penangan anak kedua, lelaki kot.. Memang banyak dugaan. So, nama anak lelaki ku Abdul 'Alim.

Lahir pada 28.5.2010 di KPJ Shah Alam seberat 3.35 kg. Alhamdulillah sepanjang berpantang tiada masalah dan tidak meragam. Aku bersyukur pada Mu. Cuma si kakak jeles ngan adik n adik jeles ngan kakak. Dah jd cam kembar plak.

No comments:

Post a Comment